Тема : ВОДИ СУХОДОЛУ
Мета: формувати знання про особливості вод суходолу, основні річкові та озерні системи; вдосконалювати практичні уміння та навички складати комплексну характеристику річки за картами атласу та текстом підручника; складати цілеспрямований опис об’єкта за типовим планом; розвивати пізнавальні можливості, самостійність, самовдосконалення,увагу, пам’ять.
Обладнання: фізична карта Північної Америки, підручники, атласи, контурні карти, додатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Прийом «Експрес-тест», «Взаємоперевірка»
1. Який тип клімату сформувався на більшій частині островів Карибського моря?
А Субекваторіальний; Б тропічний пустельний;
В субтропічний мусонний; Г тропічний вологий.
2. Укажіть причину великої кількості опадів на західному узбережжі Північної Америки між 40° та 60° пн. ш.:
А опади приносить літній мусон з Тихого океану;
Б опади несуть західні вітри з Тихого океану;
В пасатна циркуляція;
Г в цих широтах завжди багато опадів.
3. Укажіть причину формування берегової пустелі на півостровіКаліфорнія:
Тема : ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛІМАТУ.
КЛІМАТИЧНІПОЯСИ І ТИПИ КЛІМАТУ
Мета: поглибити та систематизувати знання про кліматотвірні чинники; формувати знання про особливості клімату Північної Америки, кліматичні пояси і типи клімату; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати типи клімату материка за кліматичними діаграмами тематичними картами атласу; розвивати вміння, порівнювати, робити висновки; виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Обладнання: кліматична карта Північної Америки, фізична карта Північної Америки, підручники, атласи, контурні карти, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Прийом «Навколо Америки за 5 хвилин»
Робота біля фізичної кати Північної Америки
Прийом «Бліцопитування»
· Назвіть основні форми рельєфу Північної Америки.
· Чим зумовлена наявність різноманітних форм рельєфу на материку?
· Які групи корисних копалин зосереджені в надрах Північної Америки?
· Який природний компонент є наступним у дослідженні відповідно до плану вивчення материка?
· Як географічне положення впливає на кліматичні особливості материка?
Тема : Узагальнення і ситематизація вивченого з теми « Писанкарство»
Мета :
- узагальнити знання про писанки як твори декоративно-прикладного мистецтва;
- розширити і поглибити знання учнів про народну символіку, історію писанкарства;
- навчити застосувати отримані знання та навики писинкарства,
- розвивати почуття композиції у визначеній формі колірного рішення образу;
- виховувати повагу до традицій і звичаїв народу;
- формувати інтерес та повагу до історичного минулого людства, його легенд і вірувань;
- прищеплювати любов до народного мистецтва (писанкарства);
Тип уроку : урок контролю засвоєння знянь і навичок
Обладнання : презентація, кросворд.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент. Вітання
2. Актуалізація опорних знань
Сьогодні я запрошую вас до подорожі на чарівний острів назва якому «ПИСАНКА».
Людина за своєю природою художник. Усе що її оточує і до чого торкаються її руки, вона намагається внести красу.
У кожного народу є свої національні здобутки. У нас, українців, разом з вишитими рушниками, сорочками – писанка є однією з найдавніших галузей нашого народного мистецтва.
Чудові, чарівні, прерасні – такими епітетами нагороджують шанувальники оригінальні зразки народного мініатюрного розпису писанку.
У передмові до альбому « Пише писанку бабуся, пише мама, пишу я» народознавець Василь Скуратівський висловив таку думку щодо краси писанок «Якби наш народ не створив нічого іншого окрім писанок, то і цього було б досить аби зайняти почесне місце у пантеоні цивілізованих націй».
Тема : ТЕКТОНІЧНА БУДОВА, РЕЛЬЄФ,
КОРИСНІ КОПАЛИНИ
Мета: формувати знання про тектонічну будову, рельєф та корисні копалини Північної Америки; наблизити до самостійного встановлення зв’язків між структурними елементами земної кори, основними формами рельєфу та родовищами корисних копалин; сприяти удосконаленню практичних умінь та навичок працювати з тематичними картами атласу; виховувати самостійність, уважність, працелюбність.
Обладнання: фізична карта Північної Америки, фізична карта Південної Америки, підручники, атласи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Прийом «Географічний практикум»
Робота з фізичною картою Південної Америки
Назвіть основні форми рельєфу Південної Америки:
- Миси : Мерчісон, Марято, Принца Уельського, Сент – Чарльз
- Затоки : Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска
- Острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські, Малі Антинські, Канадський Арктичний архіпелаг
- Півострови : Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан.
Урок географії 7 клас
Тема “Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки”
Мета уроку:актуалізувати поняття «людська раса», «нація», «густота (щільність) населення». познайомити учнів з расовим та етнічним складом населення Північної Америки, з її заселенням людьми, колоніальним минулим та сучасною політичною картою материка. З’ясувати причини нерівномірності заселення материка. Звернути увагу на зв’язки держав Північної Америки з Україною, розвивати інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи.
Тип уроку: комбінований засвоєння нового матеріалу
Обладнання:
• політична карта Північної Америки;
• карта густоти населення Північної Америки
• атласи
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Географічний диктант
Укажіть, про яку природну зону йдеться.
1. Із рослинності в цій природній зоні найбільше представлені мохи, лишайники, карликові дерева. (Тундри й лісотундри)
2. Для цієї зони характерні різні види дуба, бук, клен, липа, в’яз, платан, горіх, каштан, дикі яблуні. (Широколисті ліси)
3. Із тварин у цій природній зоні широко представлені різні гризуни. Сьогодні її територія ро-зорана. (Лісостеп і степ)
Коментарi